måndag 9 maj 2011

Kursen....

Denna kurs börjar nu lida mot sitt slut och därför tänkta jag skriva några rader för att sammafatta den ur min synvinkel!!
Jag tycker att kursen har varit intressant och den har skapat många tankar och åsikter hos mig! Jag har kännt att naturvetenskapen på min VFU inte riktigt fått den tid som jag anser att de bör ha i undervisningen. Dock anser jag att när man väl ska planera sin undervinsigen och detta gäller i alla ämnen så måste man har koll på VAD, HUR, VARFÖR? jag tycker detta är tre bra frågor som man skall utgå ifrån när man planerar. Naturvetenskap är ju så himla brett vilket gör att man som lärare kan plocka ut de "viktigaste" och bryta ner till elevernas nivå.

Denna kurs har väckt mitt intresse för naturvetenskap och jag har fått många bra tips på hur man kan arbeta vidare med detta ute i skolan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar